Anko

neděle 12. dubna 2015

Anko je sladká pasta z červených fazolí adzuki. Používá se hojně v japonské kuchyni. Asi jde sehnat ve specializovaných obchodech (nezjišťovala jsem), ale hlavně jde naprosto pohodlně vyrobit doma. 
Anko se dále dělí na čtyři druhy:

  • tsubuan - pasta s kousky fazolí - jsou to jen rozvařené a oslazené fazole
  • tsubushian - pasta, která je po uvaření rozmašlovaná
  • koshian - pasta, která je po uvaření propasírovaná přes sítko, aby se odstranily slupky fazolí
  • sarashian - pasta, která je po vytvoření usušená, prodávaná jako prášek a před použítím rozmíchávána s vodou


Přiznám se, že jsem doma udělala takový hybridní postup. Začala jsem pasírováním, ale jelikož byla už docela pokročilá večerní hodina a mě se prostě nechtělo stát u sítka a pasírovat pastu, tak jsem vše hodila do mixéru a vznikla krásná hladká pasta. Je tedy na vás, zda se budete držet tradičního postupu, nebo si jako já trošku pomůžete technikou. 

Ingredience (z této dávky jsem upekla dvě várky anpan - tedy 16 kousků)

250 g adzuki 
voda
cukr 

Postup

Fazole je potřeba den předem namočit na 8-24 hodin. Vodu můžete v průběhu máčení vyměnit. 
Před vařením vodu vyměňte naposled. Dejte adzuki do hrnce, zalijte vodou tak, aby byly celé zakryté. Pokud budete vařit v tlakovém hrnci, bude to trvat tak 40-50 minut. V normální to bude trvat tak 90-120 minut. Že jsou fazole hotové poznáte tak, že vezmete jednu mezi prsty a pokud jde snadno rozmáčknout, je hotovo. 
Další postup záleží na tom, jakou pastu zvolíte (viz výše). Já jsem fazole rozmixovala (náhrada pasírování), potom smíchala s cukrem (dle chuti, já dala asi 90 g) a ještě chvilku provařila. 
Anko skladujte v uzavřené nádobě v lednici, takhle připravená vydrží určitě dva týdny, ale jelikož neobsahuje žádný konzervant více jak tři týdny bych asi nedoporučovala.  

adzuki



takhle vypadá anko použitá na anpan



You Might Also Like

0 komentářů

Oblíbené recepty